Prosesslederrollen
Se gjennom artikler

Refleksjoner om boken Tjenestedesign i det offentlige
I Lent har vi med stor interesse lest boken Tjenestedesign i det offentlige med undertittelen Fra idé til praksis – den besværlige veien. Boken er redigert av Kjell Arne Rørvik, og forfatteren er Hilde M. Pettersen og Turid Moldenæs, alle tilknyttet Universitetet i Tromsø. Boken tar for seg hvordan designdrevet innovasjon og tjenestedesign har blitt en sterk tendens i samfunnet generelt, og i offentlig sektor spesielt. Boken er omtalt i Stat og Styring og har ført til en spennende debatt om bruk av tjenestedesign i utvikling av offentlig sektor. Boken er interessant for oss på flere nivåer, og her trekker vi frem noen særlig relevante poenger.

Hvordan starte opp et møte på en engasjerende måte?
Å starte opp et møte på en engasjerende måte har stor betydning for hvordan møtet utarter seg, og hvilke resultater du vil kunne få.
I hvilke situasjoner trenger du prosesslederkompetanse?
Følgende er en liste over 7 situasjoner der du trenger prosesslederkompetanse:
